Сериозен ръст в развитието на онлайн търговията у нас

Създаването на нови онлайн магазини в България през последните шест месеца, от февруари до юли включително, е нараснало с близо 10 процента. Това съобщи българската хостинг компания СуперХостинг.БГ, позовавайки се на данните за типовете онлайн платформи, инсталирани от нейни клиенти.

При най-популярната система за онлайн търговия OpenCart ръстът в инсталациите е 10.94%, при втората по популярност система Magento той е 10.1%, а при третата - Prestashop инсталираните сайтове са се увеличили с 8.5 процента. Ръст има и при използването на платформата за онлайн магазини от типа SAAS - Shopiko, която е собственост на хостинг компанията. При нея броят на инсталациите е нараснал с над 25 процента.


Технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България през последните месеци, става ясно още от проучването на хостинг компанията. Изнесените от нея данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe. По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27%, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби. Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2.45%, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25%, в сравнение с 2014 година. Любопитно е също, че наличието на онлайн магазин, в комбинация с физически такъв, подпомага и офлайн продажбите, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват офлайн.

Няма коментари:

Публикуване на коментар