Победителят ще бъде определен по време на ежегодното специализирано изложение Реклама Експо, което ще се проведе от 5-ти до 8-ми октомври 2009 г. в НДК, София. Конкурсът е предназначен само за студенти. Срок за получаване на проектите за участие в конкурса: 15 септември 2009 г.

Регламент
- Заданието на конкурса е изработката на 7-листов календар във формат 50 х 70 см (вертикално). Няма ограничения по отношение на цветността и допълнителните полиграфически изпълнения като напр. щанцоване, преговане, топъл печат и т.н.;
- Темата на календара е „За графичния дизайн". Проектът трябва да съдържа логото на сп. ProGRAFICA, както и да има предвидено място за логата на спонсорите и партньорите на проекта;
- Право на участие имат всички настоящи студенти, включително дипломантите от 2009 година;
- Срокът за участие в конкурса е най-късно до 15 септември 2009 г.
- Готовите проекти трябва да бъдат представени на журито на конкурса както в електронен, така и в печатен вид.
- В електронен вид да се изпращат на имейл адрес prografica@bmg.bg, във формат JPEG или PDF;
- В печатен вид да се изпращат на адреса на редакцията: София 1407, бул. Черни връх №51, ет. 2, Редакция на БиЕмДжи ООД, за конкурса на ProGRAFICA, като и двата варианта могат да бъдат доставени от студентите лично, в редакцията.
Журито ще приема всички календари във формат А3, за да бъдат улеснени студентите при отпечатването на готовия си проект. След първата селекция на журито, отнасяща се до коректното спазване на технологичните изисквания от заданието на конкурса, всички одобрени за участие проекти ще бъдат аранжирани в изложбата на конкурса по време на Реклама Експо. Избраният за „Календар на ProGRAFICA за 2010 година", ще бъде отпечатан във формат 50 х 70 см и тиражиран за сметка на редакцията.
При интерес от други фирми към проектите, участващи в конкурса, между автора и фирмата може да бъде договорено откупуването на съответния проект от изложбата, но само след официалния избор на журито. Конкурсът не е анонимен, като към личните данни, по желание на участника, може да бъде добавено кратко описание на идеята на проекта.
Всеки участник може да представи до 3 (три) собст¬вени проекта. Ще бъдат присъдени първа, втора и трета награда.
Награден фонд на конкурса
Първа награда:
- отпечатване на календара като представителен за сп. ProGRAFICA през 2010 г., във връзка с 5-годишнината на изданието;
- представяне на автора на страниците на списанието;
- годишен абонамент за ProGRAFICA;
- лицензирани копия на специализиран софтуер (Adobe CS4 Design Premium; Markzware Q2ID; Еxtensis Suitcase Fusion 2);
- 500 лева парична премия от Печатна къща J-Point;
- специализирана литература от издателство Сиела и от издателство Инфодар.
Втора награда:
- лицензирани копия на специализиран софтуер (Markzware FlightCheck Professional; Еxtensis Suitcase Fusion 2);
- специализирана литература от издателство Сиела и от издателство Инфодар;
- годишен абонамент за ProGRAFICA;
Трета награда:
- лицензирано копие на специализиран софтуер (Еxtensis Suitcase Fusion 2);
- специализирана литература от издателство Сиела и от издателство Инфодар;
- годишен абонамент за ProGRAFICA.
Жури на конкурса
Авторитетното жури на конкурса включва утвърдени имена в гилдията на художниците и дизайнерите, преподаватели, полиграфисти и други.
- проф. Божидар Йонов (художник, преподавател в НХА)
- Борил Караиванов (художник, главен дизайнер на БиЕсЕйч)
- инж. Васил Василев (полиграфист, бивш главен редактор на сп. Полиграфия и ProGRAFICA)
- Вихра Огнянова (художник, управляващ собственик на РА Прим Дизайн)
- д-р Капка Кънева (художник)
- Кънчо Кънев (художник)
- проф. дфн Христо Кафтанджиев (преподавател по Основи на рекламата, Семиотика на рекламата и Интегрирани маркетингови комуникации в СУ, ФЖМК)
- Редакция на сп. Полиграфия и сп. ProGRAFICA (Десислава Брайкова, Радослав Далев и инж. Стефан Славчев).
Като част от програмата на Реклама Експо, конкурсът ще бъде съпътстван и от семинар на тема „Календарът като маркетингова комуникация", с лектор проф. дфн Христо Кафтанджиев.
Конкурсът се провежда с подкрепата на следните фирми:
- Adobe Systems Inc. (световен лидер в областта на софтуерните решения за създаване, управление и представяне на висококачествено и надеждно дигитално съдържание) и неговият официален дистрибутор за България - фирма БиЕмДжи ООД (най-големият софтуерен дистрибутор в България) - които предоставят лицензирано копие за некомерсиални цели на Adobe CS4 Design Premium. Пакетът включва софтуерните програми InDesign CS4, Photoshop CS4 Extended, Illustrator CS4, Flash CS4 Professional, Dreamweaver CS4, Fireworks CS4, Acrobat 9 Pro, Adobe Bridge CS4, Adobe Device Central CS4 и Version Cue CS4.
- Markzware (производител на софтуер за проверка на файлове преди печат и за двупосочно конвертиране на файлове от Indesign към Quark) - предоставят лицензирани копия на софтуерните си продукти FlightCheck Professional и Q2ID (Quark to InDesign).
- Еxtensis (производител на софтуер за управление на шрифтове и дигитално съдържание) - предоставят лицензирано копие на софтуерния си продукт Suitcase Fusion 2 за Apple Mac OS X.
- Печатна къща J-Point, София - предоставят парична премия на стойност 500 лв. за първа награда;
- Издателство Инфодар - предоставят специализирана литература;
- Издателство Сиела - предоставят специализирана литература;
- Национална художествена академия, София.
Медийни партньори на конкурса:
- списание PC World България;
- списание Computer;
- BG-TODAY.COM;
- Prepressbg.com;
- TechNews.bg.
Редакциите на ProGRAFICA и BGtoday желаят творческо вдъхновение и успех на всички участници!
Източник: BGtoday
Няма коментари:
Публикуване на коментар